Achiziţiile online de opere de artă au înregistrat o creştere semnificativă în 2020

Vizual

Achiziţiile online de opere de artă au înregistrat o creştere semnificativă în 2020, dar dezvoltarea lor riscă să fie împiedicată de mai multe obstacole şi reticenţe, dezvăluie un raport al societăţii de asigurări Hiscox publicat joi şi citat de AFP.

 Anul trecut, nu mai puţin de 82% din noii colecţionari de artă au cumpărat de pe internet, faţă de 36% în 2019. 

Licitaţiile online ale primelor trei case de vânzări la nivel mondial, Christie’s, Sotheby’s şi Phillips, au depăşit miliardul de dolari (+524%). Este însă ”un boom sau o bulă”?, se întreabă această anchetă care a fost realizată în rândul a 70 de platforme.

 

Colecţionarii care ezită să facă achiziţii online spun că dificultăţile constau în imposibilitatea de a inspecta fizic operele, de a le cunoaşte adevărata stare, de a le stabili calitatea, precum şi teama de a cumpăra falsuri sau reproduceri.

Potrivit Hiscox, 62% dintre noii cumpărători de artă ar fi încurajaţi să facă achiziţii în urma evaluărilor altor clienţi, dar doar 37% dintre platformele de artă online propun o astfel de opţiune.

70% dintre aceştia ar cumpăra mai mult dacă ar avea posibilitatea de a vorbi cu un consultant. Însă doar 27% dintre platforme aigură un consultant. 

Majoritatea site-urile chestionate (83%) utilizează deja o rezoluţie înaltă, opţiunea zoom sau alte instrumente pentru vizualizare. Însă cei care au experimentat realităţile extinse, virtuală sau augmentată, sunt mai puţin numeroşi. Însă folosirea acestor tehnologii ar putea face însă diferenţa, conform studiului.             

O tarifare exactă este un alt criteriu: din ansamblul platformelor chestionate, 93% propun un catalog cu preţuri clare. Dar doar 27% dintre aceste platforme, în majoritate site-uri de vânzări la licitaţie, pun la dispoziţie instrumente pentru o informare detaliată – preţuri anterioare sau randamente recente.

Posibilitatea de a asigura o operă chiar în momentul cumpărării sporeşte încrederea, asigură majoritatea cumpărătorilor întrebaţi. O posibilitate care este oferită de doar 30% din site-uri. 

Potrivit acestui studiu, securitatea cibernetică ridică semne de întrebare: 57% dintre potenţialii clienţi se tem de fraudarea cardului bancar, iar jumătate dintre ei sunt îngrijoraţi de interceptarea facturilor sau de furtul datelor personale.

Studiul a fost realizat pentru Hiscox de compania de studii de piaţă cu sediul la Londra ArtTactic în rândul cumpărătorilor de pe toate continentele. 

viewscnt

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *