Biroul open space primește o mulțime de critici în ultimul timp, deși rămâne forma dominantă de amenajare birouri. Avantajele unui spațiu de lucru open space sunt evidente din mai multe motive: încurajează colaborarea, promovează învățarea și susține creativitatea. Dar, atunci când amenajarea biroului nu este corect realizată, apar probleme care influențează productivitatea și starea de bine a angajaților.
Colaborarea este un ingredient fundamental pentru succesul afacerii. Tocmai de aceea, pentru a găsi echilibrul între spațiul de lucru privat și cel open space care să sprijine cel mai bine colaborarea, există anumite reguli în amenajarea birourilor de care e important să se țină cont.
Iată așadar, cele mai importante 5 reguli în amenajare birouri pentru un spațiu colaborativ:
1. Redefinește spațiul privat
Specialiștii în amenajare birouri definesc în primul rând intimitatea la locul de muncă în termeni fizici: acustic (Ne putem auzi?), vizual (Ne putem vedea?) și teritorial (Am un loc care este doar pentru mine?).
Angajații din birourile open space din prezent duc o luptă constantă pentru a-și proteja și gestiona accesul la informațiile profesionale și personale. Cine are nevoie de acces la aceste fișiere de proiect? Cum pot împiedica colegii să vadă informații sensibile pe ecranul computerului meu? Unde pot avea o conversație confidențială fără să fiu auzit? Pot să citesc o știre sau să-mi verific feedul de Facebook de la birou fără să mă tem că oamenii vor crede că nu sunt serios și muncitor?
Aceste întrebări sunt frecvente în rândul angajaților, de aceea trebuie găsite soluțiile potrivite de amenajare birouri astfel încât fiecare să simtă că are un spațiu privat, chiar dacă lucrează într-un birou open space. În acest sens, una dintre cele mai bune soluții s-a dovedit a fi folosirea panourilor acustice fonoabsorbante.
Aceste panouri separatoare acustice reprezintă metoda ideală de a oferi confidențialitate și intimitate în cadrul unui birou open space, atât datorită faptului că oferă intimitate, cât și gradului mare de absorbție a sunetului.
2. Creează spații de relaxare și întâlnire
Una dintre caracteristicile cheie care fac un spațiu de birou colaborativ promovată de marile companii americane Pixar și Google este accentul pus pe spațiile de întâlnire comune, precum zona de luat cafeaua, zona pentru citit sau zonele de relaxare, care încurajează angajații să discute într-o atmosferă mai puțin formală.
În afara sălilor de ședință, aceste spații comune amplasate strategic determină oamenii să socializeze atunci când se întâlnesc unul cu celălalt. Aceste tipuri de spații de relaxare office îi ajută pe oameni să fie mai productivi pe parcursul unei zile de muncă, permițându-le totodată să se relaxeze, să se reîncarce cu energie și să colaboreze într-un mod creativ și inovativ.
3. Oferă zone diferite pentru ședințe private și deschise
În ultimii ani, spațiile de lucru s-au îndreptat către un model de lucru colaborativ. Angajaților li se oferă posibilitatea de a alege cum și unde să lucreze, cu mai multe „zone” din care să aleagă.
Dacă te afli în căutarea unor idei de amenajare birouri, pentru a face spațiul de lucru mai eficient pentru angajații tăi, atunci este necesar să oferi mai multe zone de colaborare. Angajații din birourile moderne de azi au multe ședințe online, astfel pentru a veni în sprijinul lor, cel mai bine este să oferi atât zone de discuție și întâlnire atât deschise, cât și private.
Dacă informațiile sensibile și private sunt divulgate, atunci aceasta va fi o problemă. Pentru a susține confidențialitatea, creează și spații private de întâlnire cu sticlă mată și panouri de perete fonoabsorbante. Acestea oferă angajaților posibilitatea de a discuta subiecte sensibile sau confidențiale, fără îngrijorarea că vor fi auziți.