Take, Ianke și Cadîr într-o nouă variantă

Esenţial Teatru

Duminică, pe scena Teatrului Național din Cluj a avut loc premiera spectacolului Take, Ianke și Cadîr, care face parte din seria de spectacole deținute de Mario Dance Atelier.

Într-o sală arhiplină, personajelor din celebra piesă Take, Ianke și Cadîr nu le-a fost greu să joace ca și cum ar fi caniculă, deoarece căldura din sală i-a ajutat enorm. Spectacolul a fost regizat de către Chris Nedea, iar costumele și decorul au fost puse la punct de către Ana Hurghiș.

Nume mari ale teatrului clujean au dat viață personajelor: Emanuel Petran (Take), Petre Băcioiu (Ianke), Alexandra Tarce (Ana), Elena Ivanca (Safta) și Radu Lărgeanu (Ițic). Rolul lui Cadîr a fost interpretat de Ginuc Crișan, cel al lui Ștrul de către Gigi Iordache, iar Bogdan Rădulescu, pe care deși ne-am obișnuit să-l vedem în filmulețe haioase pe internet, este extrem de familiarizat cu scena.

Take, Ianke și Cadîr
©Ștefan Bădulescu

Decorul a fost unul simplist pentru a putea fi ușor transportat, datorită faptului că acest spectacol va fi susținut mai departe în mai multe localități din România. Deși puțin, a reușit cu succes să creeze senzația de mahala.

Radu Lărgeanu a interpretat de minute rolul lui Ițic, evreul care dorește să-și ascundă originile pentru ca afacerile să îi meargă mai bine. Gesturile, expresiile, hainele și, desigur, muzica românească pe care își face intrările și ieșirile reușesc să creeze un personaj comic. Reușește astfel să ofere o savoare deosebită întregii piese.

Emanuel Petran, deși la început a părut puțin nesigur pe rol și a vorbit prea încet pentru scena Maționalului, s-a completat perfect cu Petre Băcioiu. Reușesc astfel să făcă din această prietenie dintre Take și Ianke un joc frumos, un du-te-vino amuzant. Ginuc Crișan a salvat de multe ori situația în care dialogurile au fost prea lungi și, poate, puțin neconsistente, printr-o prezență scenică demnă de invidiat.

Nu se poate să nu se facă o comparație între rolul pe care Bogdan Rădulescu l-a jucat în piesa Nu te pune cu îngerii sau Miorița Reloaded și cel de acum. Piesa a fost scrisă de Flavius Lucăcel și regizată tot de Chris Nedea sub egida Mario Dance Atelier.  În rolul anterior tânărul actor a avut siguranță de sine și a reușit să intre frumos în pielea personajului care a părut a fi creat special pentru el. Jucându-l pe Ionel, Rădulescu a avut momente în care a părut nesigur și chiar unele în care a ieșit din personaj. A reușit însă spre final să redreseze situația, modelându-se perfect în rolul tânărului tată, cu o afacere de succes care însă nu și-a uitat rădăcinile.

Take, Ianke și Cadîr
©Ștefan Bădulescu

Deși la început relația dintre personaje, din cauza actorilor, pare a fi una rece și nu una de familiaritate (fiindcă, totuși, personajele sunt de fapt o mare familie, cea a mahalalei), relație care însă spre final reușește să se încălească.

Deși Take, Ianke și Cadîr este un spectacol care a fost jucat și rejucat de atâtea ori, Chris Nedea împreună cu echipa au reușit să îi ofere un suflu nou, revigorant, numai bun pentru o seară de duminică.

Următoarea reprezentație va avea loc joi, 17 noiembrie de la ora 19:00 la Teatrul ”Aureliu Manea” din Turda.

Take, Ianke și Cadîr
©Ștefan Bădulescu
Take, Ianke și Cadîr
©Ștefan Bădulescu
Take, Ianke și Cadîr
©Ștefan Bădulescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *