Echipa Food Waste Combat formată din membri ai asociației JCI Cluj îi invită pe clujeni la un dublu eveniment: o discuție despre risipa alimentară, la care participă experți de la nivel național și la proiecția filmului documentar “Risipa de hrană în România”.
Dezbaterea și proiecția de film au loc miercuri, 29 august 2018, la Cinema Mărăști din Cluj, de la ora 18:30, iar intrarea este liberă.
Evenimentul este unul de conștientizare și informare privind risipa alimentară. Acesta va începe cu o sesiune de discuții pe tema risipei alimentare la care participă invitați de seamă: un specialist în domeniul risipei în România, un expert de mediu și coordonatorul unei cooperative agricole locale.
Elena Dinu, doctorand la Universitatea Dunărea de Jos din Galați, luptă în linia întâi cu risipa alimentară și va vorbi despre experiența ei de până acum în combaterea risipei. Ea va prezenta succint care sunt direcțiile europene și naționale în domeniul risipei alimentare. În contextul reluării legii anti-risipă, Legea 217/2016, acest dialog se anunță unul util și necesar.
Alături de ea va veni Laura Macovei, expertul de mediu care coordonează de 4 ani campania “Let’s Do It Romania” în județul Cluj și militează pentru înțelegerea impactului acțiunilor noastre zilnice asupra mediului și mai ales impactul risipei alimentare.
A treia invitată a sesiunii de discuții este Anca Marcu, coordonatoarea cooperativei “Lunca Someșului”. Ea va veni cu o perspectivă inedită pentru mulți dintre noi și cu o serie de concluzii din culisele lanțului de aprovizionare cu alimente.
Imediat după discuție, va fi proiectat filmul documentar “Risipa de hrană în România” care vorbește despre toate fațetele risipei alimentare în țara noastră. Filmul a fost realizat în cadrul proiectului „România împotriva risipei de hrană” desfăşurat de Asociaţia Mai MultVerde, în parteneriat cu FoodWaste Elveţia şi Centrul de Resurse pentru Participarea Publică.
“Suntem foarte bucuroși că reușim să organizăm o dezbatere cu oaspeți de seamă care vor aborda subiecte relevante despre risipa alimentară. Discuția este programată să aibă loc înainte de proiecția filmului documentar și vă invităm să veniți pregătiți cu multe întrebări”, spun membrii echipei Food Waste Combat. De la eveniment nu vor lipsi concursurile și premiile- surpriză pentru participanți.
Food Waste Combat, un proiect JCI Cluj
Food Waste Combat e un proiect de reducere a risipei alimentare, o inițiativă a ONG-ului JCI Cluj care e o platformă de oportunități de dezvoltare prin care tinerii dobândesc puterea de a crea schimbări pozitive în comunitatea în care trăiesc.
Proiectul Food Waste Combat își propune să informeze, să educe și să crească nivelul de conștientizare asupra problemei risipei alimentare.
Pe lângă crearea unei bănci de alimente și pe lângă campaniile de educare din școli, proiectul caută să schimbe activ comportamentul de consum al românilor.
Membrii proiectului răspund la întrebări precum “de ce cumpărăm mai mult decât avem nevoie, de ce e asta o problemă globală și cum putem să reducem risipa?”. În cadrul Food Waste Combat au loc cine comunitare și se salvează astfel de la aruncare zeci de kilograme de alimente perfect sănătoase. În felul acesta, echipa împărtășește propuneri și sugestii care să-i ajute pe cei din jur să risipească mai puțin.
Membrii proiectului colaborează cu supermarketuri și restaurante pentru a le convinge să susțină direct și concret lupta împotriva risipei alimentare. De asemenea colaborează cu școli și discută cu copiii despre efectele risipei alimentare pentru a reduce activ risipa alimentară pe toate fronturile.
Proiectul Food Waste Combat este susținut de Lidl prin proiectul Împreună cu Lidl pentru un viitor mai bun. Lidl este o companie care acționează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a-și îndeplini promisiunea cu privire la calitate și în același timp de a asigura viitorul pentru Lidl și pentru societate. Compania se implică activ în soluționarea nevoilor din comunitățile din care face parte, în cadrul celor 5 piloni centrali: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajații și partenerii de afaceri.