INEDIT. Previziunile unui cunoscut contractor de trupe despre industria de evenimente din România. Ce, cine crește și scade

Cooltura Esenţial

Unul din cei mai cunoscuți contractori de formații rock/metal, Ștefan Zaharescu, responsabilul cu acest domeniu la Rockstadt Extreme Fest de la Râșnov, județul Brașov, festival care în 2024 propune un line up de metal de senzație, a scris o serie de previziuni foarte interesant despre industria muzicală din România.

Redăm postarea acestuia:

”Previziuni astrale 2024:

– In ciuda unui an foarte dificil pentru piata de entertainment europeană, Romania va avea, in mod paradoxal, unul din cele mai bune lineupuri de festival pe care le-a avut vreodata, daca nu cel mai bun de pana acum. Asta va atrage o noua categorie de ‘expati’ si o alta perspectiva asupra tarii noastre, iar roadele le vom vedea in 2025.

– Preturile la bilete nu vor suferi nicio schimbare, cu siguranta nu se vor ieftini, insa nici nu vom vedea o crestere importanta. Aici e un cumul de factori si o discutie mult prea ampla.

– Pana in vara nu vom mai avea un influx atat de mare de turnee care ne vor vizita. Perioada de ‘prosperitate’ va incepe insa din vara si va tine pana la sfarsitul anului.

– Muzica live va avea din nou o crestere in interes, cauzata de diversi factori. Vor fi mai multi artisti activi (si mari, dar si mici), mai multe turnee europene si internationale, mai multa muzica lansata. Insa mai putin interes din partea acestora pentru festivaluri, lucru care oricum se reflecta deja in lineupurile europene pregatite de evenimentele cu renume. Cum ziceam si mai sus, Romania poate concura lejer in 2024 cu alte festuri mult mai renumite. Lista de artisti ce urmeaza a fi anuntati este cu adevarat impresionanta.

– Publicul va fi din nou interesat de muzica underground si cred ca showurile de club vor cunoaste din nou un imbold, in special pentru trupele internationale

– Piata romaneasca de muzica va avea din nou un loc vacant ca gen dominant, iar trapul romanesc va cunoaste o scadere destul de mare in impact, vanzari si popularitate, lucru care oricum a inceput din acest an. Asta a fost mereu o chestiune de timp.

– Mare lucru nu se va schimba in piata de muzica underground romaneasca, poate doar ca hip hopul va creste din nou in popularitate si activitate, insa pe rock va ramane destul de stagnant, aceleasi formatii, albume noi, acelasi sistem clasic. Sper sa apara totusi ceva nou si aici.

– Piata comerciala romaneasca va constientiza in sfarsit ca romanul s-a saturat sa deschida radioul si sa auda aceleasi piese depresive, aceeasi compozitie saturata de ani de zile, aceleasi versuri despre cum sufar din dragoste si depresie. Ramane de vazut care va fi trendul urmator.

– Cred ca vom avea in 2024 mai multe locatii de concerte in tara. Trendul e ascendent.

– In continuare nu vom avea o sală în care vom putea gazdui evenimente majore, o situatie absurda. Vom miza in continuare pe improvizatii

– Facebook va deveni o platforma irelevanta pentru muzica si tot ce are legatura cu ea. Deja suntem asaltati de reclame peste reclame, iar interfata nu mai are aceeasi prioritate pentru utilizatori, ci mai degraba pentru monetizare. Probabil ne vom trezi cu o alta platforma mai user friendly, din cele deja existente.

AI-ul va incepe sa produca muzica, iar asta va produce o groaza de probleme in industria muzicala, atat legale cat si ca etica. Sunt convins ca am ajuns intr-un stadiu atat de absurd incat aceste piese le vom vedea in topul clasamentelor de specialitate. Inca un motiv pentru care publicul se va indrepta catre artistii independenti, underground.

– Spotify cu siguranta va avea un concurent serios in 2024

– Vanzarile de vinil isi vor continua ascensiunea in termen de popularitate si vanzari, fara discutie.

All in all, va fi un an interesant pentru acest segment”

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *