FOTO. Cursa de coastă de pe FELEAC

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on email
Share on print
 
Una dintre cele mai importante competiții automobilistice desfășurate în Cluj a fost Cursa internationala de Coastă FELEAC.
 
Incepând cu anul 1922, concursul de automobilism de pe Dealul Feleac și-a croit drumul spre notorietate prin legăturile sale cu Casa Regală a României. Unul dintre cei mai importanți promotori ai acestui eveniment spectaculos se numără Principele Carol, viitor rege Carol al II-lea,  care sporește popularitatea cursei prin participarea sa din 1924.
Fond imagistic © Arhivele Naționale ale României
În istoria competiției, anul 1927 se identifică cu victoria la proba de viteză absolută a însuși Principelui Nicolae, un înrăit pasionat de automobilistică și cunoscut drept un priceput mecanic. Din 1930, concursul de la Feleac-Cluj își desăvârșește renumele prin includerea sa ca etapă în Campionatului European de Munte, moment consemnat prin prezența la tribuna oficială a raliului a Regelui Carol al II-lea, fratele Principelui Nicolae.
Fond imagistic © Arhivele Naționale ale României
 
Ultimele ediții s-au desfășurat în anii 70, prilej cu care s-au decernat și medalii. În 1937, a avut loc cea de a șaptea ediție internațională. Locul I a fost câștigat de cel mai bun pilot român al perioadei interbelice, Petre Cristea – care a condus un automobil FORD V8, la categoriile Sport si Curse. Locul II a fost ocupat de primul mare pilot român, Jean Călcianu – care a condus un automobil HOTCHKISS. Cu un an înainte, era câștigătorul acestei competiții, când a condus celebrul Duesenberg Straight Eight, expus astăzi la Muzeul Tehnic din Bucuresti. Locul III a fost ocupat de pilotul italian L. Fabinyi – care a condus un automobil WANDERER Auto Union.
Fond imagistic © Arhivele Naționale ale României
 
 
 

2 răspunsuri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.