Agenţia Inquam Photos lansează primul album de fotografie de presă

Categorii: Actualitate, Carte
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Primul album de fotografie de presă Inquam Photos va fi lansat vineri, la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cişmigiu, Bucuresti.

Cele peste 400 de fotografii (din 162370 ale fluxului complet) din următoarele 192 de pagini sintetizează primii ani de activitate ai agenţiei şi deşi nu poate constitui material exhaustiv de studiu pentru istoria recentă, acest album, primul de felul sau in ultimii 9 ani, reprezintă angajamentul pentru readucerea atenţiei asupra fotojurnalismului de agenţie, asupra respectării dreptului de autor, asupra informaţiei coerente şi corecte, şi mai ales, angajamentul că vom continua să facem exact ce stă ascuns în partea latină a numelui agentiei, inquam: vom spune.

Fondarea, de către Ovidiu Micsik, în 2013 a agenţiei de fotojournalism Inquam Photos a avut la bază ideea de a oferi fotoreporterilor ce activaseră în presa naţională, cei care au fost printre primii afectaţi de criza financiară din 2008 în majoritatea redacţiilor din România, o platformă prin care să îşi facă în continuare imaginile cunoscute publicului, să informeze şi să prezinte realitatea. Nu am fi bănuit atunci că un număr de ani mai târziu vor exista redacţii de ştiri în care, la câteva secunde de la evenimente majore, prima întrebare urma să fie: “a ajuns instantul de la Inquam?”. Toate acestea păreau cu atât mai greu de imaginat când majoritatea redacţiilor din ţară, naţionale sau locale, aveau ca furnizori unici de fotografie de presă două „agenţii foto internaţionale” arhicunoscute, Google şi Facebook, iar pentru cei mai mulţi dintre patronii de presă legea dreptului de autor producea efecte doar când materialele lor erau preluate, nu şi invers.

Inquam Photos nu putea parcurge drumul de la o simplă idee la poziţia de lider de piaţă fără a dovedi în toţi acesti ani o independenţă editorială deplină, fără capacitatea echipei de fotojurnalişti de fi mereu acolo unde contează, fără puterea echipei de coordonare de a adapta modul de lucru la piaţa de media de astazi, fără viteza mare de reacţie specifica doar unei companii mici şi pasionate, dar mai ales nu putea face toate acestea fără a dovedi echidistanţă, obiectivitate şi capacitatea de a vedea şi fotografia esenţa evenimentelor care au marcat România.

„Mulţumim sponsorilor şi partenerilor care au sprijinit publicarea şi promovarea acestui album într-o perioadă plină de provocări (medicale, geopolitice, financiare), mulţumim atât redacţiilor care au văzut în Inquam Photos un furnizor onest şi un partener pe termen lung cât şi publicului acestora, dar în primul rând mulţumim reţelei naţionale de colaboratori care au alimentat fluxul de presă cu fotografii, inclusiv în momentele când perspectiva unor încasări pentru imaginile vândute era chiar mai distantă decât cea a lansării acestui album”, spun fotografii agenţiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.