UNTOLD#5. Cât costă să aduci un artist ca Robbie Williams?

Cooltura

Ediția a 5-a a festivalului de muzică electronică Untold, organizat în perioada 1-4 august 2019, a avut un buget de 14 milioane de euro, conform lui Bogdan Buta, fondator, întrebat de reporterul Clujul Cultural.

Conform lui Edy Chereji, directorul de marketing și comunicare, 40% din această sumă vine din biletele și abonamentele vândute.

„Vânzarea abonamentelor și biletelor reprezintă 40% din venituri, 40% din buget este asigurat de parteneri – fără ei prețul biletelor fiind mult mai mare – iar 20% provine de la standurile de mâncare și băutură. Anual avem o creștere cu 2 milioane de euro a sumei investite în organizarea festivalului. Din bugetul pentru investiții, 40% sunt onorariile artiștilor, 30% costă producția cu tot ce înseamnă ea (amenajare scene, decorațiuni, echipamentele, montajul), 30% sunt costurile de promovare, a explicat Chereji pentru profit.ro

„Artiștii care participă la festivalul Untold se împart în două categorii: DJ precum Armin van Buuren, Steve Aoki și artiști sau trupe care susțin un show live precum Robbie Williams. Pentru DJ-ii de top la nivel mondial, onorariile sunt între 100.000 și 400.000 de euro, iar pentru artiștii de top la nivel mondial, onorariile sunt de la 700.000 de euro în sus”, a mai spus acesta pentru siteul citat.

Cum a arătat scena principală, de pe Stadionul Cluj Arena la Untold 2019

372.000 de fani au venit anul acesta la Untold. Din aceștia, defalcat, 20% au fost participanți străini, 20% au fost participanți din Cluj-Napoca, 25%, din București, iar restul de 35%, din alte orașe, scrie profit.ro

”Prin acest festival, partenerii au acces la publicul pe care și-l doresc, cu vârste cuprinse între 20-35 ani, care nu mai aleargă să cumpere imobile sau mașini, ci caută să cheltuiască bani pentru experiențe. Experiența într-un festival este diferită față de experiența într-un concert. La un concert petreci timp așteptând să intri, vezi concertul și apoi pleci acasă. Acolo te duci pentru numele artistului, în timp ce la festival timpul mediu pe care îl petrece un om, pe zi, este 6-8 ore”, a mai explicat Chereji.

,,Clujul reprezintă, în prezent, etalonul în materie de business în acest sector. Dincolo de creșterea potențialului turistic, Untold înseamnă un business pe orizontală, cu zeci dacă nu sute de firme conectate, din care câștigă tot orașul, de la operatorii din turism, la transportatori, sectorul de food, autorități, din taxe și impozite etc.’’, afirmă analiștii de la Frames, într-un studiu despre piața evenimentelor.

Studiul AICI

Robbie Williams la Untold

Ce spun DJ-ii adusi la Untold, mai jos:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *