Universitatea ”Babeş-Bolyai” (UBB) a făcut astăzi precizări privind scandalul lucrărilor ştiinţifice scrise de deţinuţi.
Lista acestora a fost făcută publicî în 8 ianuarie de Ministerul Educaţiei, citată de clujulcultural.ro. În articol sunt precizate şi care sunt editurile si cine sunt profesorii care au girat ca referenţi lucrările a 180 de deţinuţi, adică 400 de volume.
Potrivit unui poziţii publice de pe siteul UBB, ”cadrele didactice universitare, prin urmare şi profesorii UBB, au dreptul şi libertatea, conform legii, de a coordona şi expertiza diferite lucrări ştiinţifice sau artistice, dar îşi asumă întreaga responsabilitate pentru astfel de demersuri. Personalul didactic şi de cercetare are dreptul, conform legii, de a publica studii, articole, volume sau opere de artă, fără restricţii ale libertăţii academice. Conform Cartei UBB, membrii comunităţii universitare au libertatea de conştiinţă şi de exprimare. Universitatea nu a girat nicio lucrare realizată de persoane private de libertate, recomandările fiind formulate în nume personal de către cadrele didactice cărora li s-au solicitat aceste recomandări. Toate cadrele didactice au purtat o corespondenţă, în nume propriu, fără a implica universitatea în acest demers”.
Din partea UBB au fost referenţi şase cadre didactice: Florin Bozântan de la Facultatea de Teologie Greco-Catolică, Anuţa Buiga, – Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor, Rusz-Fogarasi Eniko – Facultatea de Istorie şi Filozofie, Salat Levente – Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării. Gavril G. Neamţu, filolog renumit – este pensionar din anul 2011 dar are prelungire de coordonare de doctorate la Şcoala Doctorală, Carmen Mireille Rădoi, directoarea Bibliotecii Centrale Universitare din Bucureşti e doar cadru didactic asociat.
UBB mai afirmă că aceşti profesori ”nu au coordonat în vreun fel nicio lucrare ştiinţifică publicată de persoane private de libertate, formulând doar recomandări cu privire la oportunitatea temei propuse pentru realizarea lucrărilor respective, precum şi cu privire la capacitatea profesională a autorilor de a aborda acele teme. Recomandările au avut la bază activitatea profesională anterioară a viitorilor autori, analiza CV-ului, a statutului profesional cu relevanţă în domeniul abordat. Cadrele didactice titulare şi active în UBB nu au fost contactate ulterior pentru a coordona, corecta sau gira lucrări/părţi deja redactate din lucrările propuse”,