Asociația Profesioniștilor din Presă Cluj (APPC), una dintre foarte puținele asociații ale jurnaliștilor din întreaga țară și una dintre cele mai vechi, a lansat, joi 24 octombrie 2019, la Centrul de Cercetare pentru Biodiversitate al Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV), al 12 lea Anuar, cel mai longeviv proiect al său, Anuarul Presei Clujene, un volum care adună între paginile sale câteva zeci dintre cele mai bune articole și fotografii de presă ale anului trecut.
Anuarul a fost deschis întregii prese clujene nu doar membrilor APPC.
„În acest an am avut 39 de texte și 5 pagini dedicate fotoreporterilor cuprinse în 168 de pagini totale ale Anuarului”, spune președintele asociației, Remus Florescu, jurnalist la cotidianul Adevărul. „Anuarul APPC 2019, una dintre cele mai bune ediții de până acum, este o oglindă care prezintă destul de precis starea presei clujene de astăzi, cu bune și cu rele, mai ales când a apărut o specie nouă de jurnalist la Cluj, jurnalistul-politician. APPC pune umărul de 14 ani la îmbunătățirea calității presei clujene și la creșterea gradului de profesionalism al jurnaliștilor, prin editarea Anuarului, premierea celor mai buni jurnaliști, prin training-urile și evenimentele pe care le organizăm”.
Anuarul este publicat într-un tiraj de 200 de exemplare și este distribuit gratuit jurnaliștilor, redacțiilor, partenerilor APPC și instituțiilor publice.
Sponsorii și partenerii care au ajutat să apară această ediție a Anuarului sunt: USAMV, Vitrina Advertising, Amprenta Advertising, Oxigen PR, Typro Digital Foundry, BCR, E-ON România, AROBS, NTT DATA România, Farmec, Editura Școala Ardeleană și crama Jelna.
Asociatia Profesioniștilor din Presă – Cluj (APPC) a luat ființă în 2005 și este afiliată la Convenția Organizațiilor de Media (COM), una din cele mai reprezentative federații de profil din România, formate din peste 20 de asociații, fundații și sindicate media.
Asociația militează pentru perfecționarea profesională a jurnaliștilor, pentru crearea unui climat decent și echilibrat de dezbatere între media și ceilalți actori publici, consolidarea imaginii jurnalistului în societate precum și pentru evitarea ori corectarea derapajelor deontologice.