”Ora spaniolă” de Ravel și ”Copilul și vrăjile” la Opera Maghiară

Categorii: Actualitate, Operă
Etichete: Cluj, Opera

Pe scena Operei Maghiare din Cluj în data de 17 mai 2022, marți de la ora 19 puteți urmări operele lui Maurice Ravel „Ora spaniolă”(L’HEURE ESPAGNOLE) și „Copilul și vrăjile” (L’ENFANT ET LES SORTILÈGES).

Bilete pentru spectacol sunt disponibile online pe eventbook.ro și la casa de bilete a instituției de luni până vineri intre orele 10.00 și 14.00. Casieria se deschide cu două ore înainte de spectacole. 

Premiera pe țară a fost în anul 2018, regia spectacolului este semnată de Tompa Gábor, dirijorul fiind Selmeczi György.

 „Am încercat o acoladă a celor două opere imaginându-le ca fantasma sau visul aceluiași copil. Un vis exagerat despre mama care îl tratează cu poate prea multă strictețe și prea puțină răbdare atunci când nu își face temele. Apar remușcările, un fenomen extrem de sensibil, pentru că pedeapsa duce la apariția unor inhibiții pe termen lung și poate răni sufletul de copil. Avem așadar o fantasmă cu jucăriile stricate care se trezesc la viață și se revoltă, apare pe urmă natura ca personaj și, firește, tema libertății. La urma urmei îmi doresc ca mama și copilul să se regăsească la sfârșit. Solista care o interpretează pe Concepcion în „Ora spaniolă” joacă și rolul mamei din „Copilul și vrăjile”. „Ora spaniolă” prezintă o complicată relație amoroasă á la Feydeau, cu o serie de intrigi și neînțelegeri prezentate cu umor, în stil comic (…) Iar copilul parcă visează toate acestea ca să se ,,răzbune” pe mama lui. Astfel am legat cele două capodopere, prezentându-le ca visurile, viziunile aceluiași copil.”, spune Tompa Gábor, regizor.

„Trebuie să mărturisesc că Opera Maghiară din Cluj s-a angajat la o inițiativă de nivel european. Repertoriul operei încorporează o nouă calitate, o nouă atitudine, caracterizată de o interpretare autentică, flexibilă și extrem de adâncă a materialului. Cred că opera a trecut la un nou nivel. Doresc ca trupa să își continue activitatea la acest nivel și în viitor. Din punct de vedere muzicologic ne așteaptă un eveniment de importanță majoră. Este esențial ca imaginea noastră asupra literaturii de operă a secolului XX să fie una autentică și completă și să nu credem nicidecum că după Puccini nu s-a mai scris operă. Să nu uităm că nu Ravel are nevoie de interesul nostru, ci memoria noastră lacunară în domeniul istoriei artei are nevoie ca Ravel să sosească în viața noastră și să ne împărtășească arta sa nemaipomenită.„ susțineGyörgy Selmeczi dirijor.

DISTRIBUȚIA:

Ora spaniolă (L’HEURE ESPAGNOLE)

Concepcion – Covacinschi Yolanda • Torquemada – Bardon Tony • Ramiro – Peti Tamás Ottó • Gonzalve – Pataki Adorján • Don Inigo Gomez – Laczkó Vass Róbert

Copilul și vrăjile (L’ENFANT ET LES SORTILÈGES)

Maman – Covacinschi Yolanda • L’Enfant – Veress Orsolya •  Le fauteuil; L’arbre – Sándor Árpád • La bergere; Une chouette; • Une pastourelle – Pataki Enikő • L’horloge – Peti Tamás Ottó • La théiere– Szabó Levente • La tasse chinoise; La libellulle – Székely Zsejke • Le feu – Kolcsár Katalin (debut) • La princesse – Antal Livia • Le petit vieillard / • La rainette – Rétyi Zsombor • La chatte; L écureuil – Hary Judit • La chauve-souris – Barabás Zsuzsa • Le rossignol – Vigh Ibolya • Le chat; Un patre – Laczkó Vass Róbert

Cu participarea corului și orchestrei Operei Maghiare și a Corului Maghiar de Copii din Cluj

Scenografia și costumele : Carmencita Brojboiu

Concertmaestru: Barabás Sándor, Ferenczi Endre

Maestru de cor: Kulcsár Szabolcs

Pregătirea corului de copii: Kálló Krisztián

Corepetitor: Incze G. Katalin, Horváth Zoltán

Coregraf: Jakab Melinda

Regia tehnică: Lőrincz Norbert, Szép Lili

Sufleur: Kostyák Júlia

Light design: Maier Sándor

Pirotehnică: Ledniczky Béla

Asistent regizor: Venczel Péter

Regia: Tompa Gbor

Dirijor: Selmeczi György

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.